Επιβατικό
Ο τεχνικός έλεγχος για τα επιβατικά οχήματα και για τα φορτηγά με μεικτό βάρος έως 3.5 τόνους, εξαρτάται από την κατηγορία του οχήματος:
Επιβατικά οχήματα και φορτηγά με μεικτό βάρος έως και 3.5 τόνους: ο αρχικός έλεγχος διενεργείται 4 χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης πρώτης κυκλοφορίας όπως αυτή αναγράφεται στο έντυπο της άδειας κυκλοφορίας. Έκτοτε ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος των οχημάτων διενεργείται κάθε 2 χρόνια από την ημερομηνία διενέργειας του προηγούμενου τεχνικού ελέγχου.
Επιβατικά Δ.Χ. (Ταξί): Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος για ταξί πραγματοποιείται 1 χρόνο μετά την ημερομηνία 1ης αδείας κυκλοφορίας. Έπειτα ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος πραγματοποιείται 1 χρόνο μετά από την ημερομηνία διενέργειας του προηγούμενου ελέγχου.
Εκπαιδευτικά οχήματα: Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος για εκπαιδευτικά οχήματα πραγματοποιείται κατά την ταξινόμηση τους μετά την έκδοση άδειας κυκλοφορίας και την εγκατάσταση των πεντάλ προκειμένου να πιστοποιηθεί η καταλληλότητα τους ως εκπαιδευτικά. Έκτοτε ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος πραγματοποιείται 1 χρόνο μετά από την ημερομηνία διενέργειας του προηγούμενου ελέγχου.
Ασθενοφόρα: Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος για εκπαιδευτικά οχήματα πραγματοποιείται 1 χρόνο μετά την ημερομηνία 1ης αδείας κυκλοφορίας και έκτοτε ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος πραγματοποιείται 1 χρόνο μετά από την ημερομηνία διενέργειας του προηγούμενου ελέγχου.
Οπτικός έλεγχος – Έλεγχος καυσαερίων
• Έλεγχος ταυτοποίησης των κύριων στοιχείων του οχήματος (πινακίδα κυκλοφορίας, αριθμός πλαισίου, αριθμός κινητήρα) σύμφωνα με την άδεια κυκλοφορίας.
• Οπτικός έλεγχος της εσωτερικής και εξωτερικής κατάστασης του οχήματος.
• Μέτρηση και έλεγχος καυσαερίων.
Έλεγχος στη γραμμή ελέγχου
• Έλεγχος της σύγκλισης – απόκλισης (ευθυγράμμιση)
• Έλεγχος του συστήματος ανάρτησης
• Έλεγχος του συστήματος πέδησης & πέδης στάθμευσης
• Έλεγχος λειτουργίας, μέτρηση της έντασης και έλεγχος κλίσης των φώτων
Οπτικός έλεγχος στον λάκκο κατόπτευσης
• Οπτικός έλεγχος κινητήρα, ελαστικών, συστήματος ανάρτησης, συστήματος μετάδοσης κίνησης, συστήματος πέδησης, δεξαμενής & σωληνώσεων καυσίμου, αμαξώματος, συστήματος εξάτμισης
ΒΑΣΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Επιβατικά Ι.Χ. & φορτηγά έως 3.5 τόνους
• Άδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας
• Δελτίο τελευταίου τεχνικού ελέγχου (εφόσον υπάρχει)
• Ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο του προσκομίζοντος το όχημα
ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Ανάριθμα οχήματα
• Πιστοποιητικό ταξινόμησης τελωνείου (για μεταχειρισμένο όχημα από το εξωτερικό) ή πιστοποιητικό από Ο.Δ.Δ.Υ (για εκποιούμενο όχημα από τον Ο.Δ.Δ.Υ)
• Ξένη άδεια κυκλοφορίας (για μεταχειρισμένο από το εξωτερικό)
• Πρωτότυπο Δελτίο τεχνικού ελέγχου που έχει εκδοθεί στην χώρα προέλευσης του οχήματος (δεν απαιτείται για εκποιούμενο όχημα από τον ΟΔΔΥ)
Επιβατικά Δ.Χ. (Ταξί)
• Βεβαίωση Χορήγησης ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος (ΠΟΕΙΤΑ)
• Πιστοποιητικό CB (για ραδιοταξί)
Εκπαιδευτικά οχήματα
• Άδεια λειτουργίας της σχολής (δεν απαιτείται στον πρώτο τεχνικό έλεγχο)
• Βεβαίωση Μηχανολόγου Μηχανικού για τη σωστή τοποθέτηση και την καλή λειτουργία των βοηθητικών ποδόπληκτρων – βοηθητικών πεντάλ (απαιτείται μόνο στον πρώτο τεχνικό έλεγχο κατά την φάση ένταξης)
Σε περίπτωση όπου ένα όχημα προσκομιστεί εκπρόθεσμα για τεχνικό έλεγχο ή επανέλεγχο, καταβάλλεται επιπλέον του κόστους ελέγχου και παράβολο εκπρόθεσμου ελέγχου το οποίο διαφοροποιείται ανάλογα με την κατηγορία που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης.
Για να ενημερωθείτε για τα πρόστιμα πατήστε εδώ.
*Υπενθυμίζεται ότι τα παράβολα εκπρόθεσμου ελέγχου αποδίδονται εξ’ ολοκλήρου στο Δημόσιο με τη μορφή ηλεκτρονικού παραβόλου (e-paravolo).
Η έκδοση της κάρτας καυσαερίων για τα επιβατικά και τα φορτηγά με μεικτό βάρος έως 3.5 τόνους πραγματοποιείται 1 χρόνο μετά από την ημερομηνία έκδοσης πρώτης κυκλοφορίας όπως αυτή αναγράφεται στο έντυπο της άδειας κυκλοφορίας..
Δικαιολογητικά για την έκδοση Κάρτας Καυσαερίων
• Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος